Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Spuugemmer »

Sell fix is eigenlijk niets meer dan de lambda iets meer uit de stroming van de uitlaatgassen halen. Hierdoor meet hij een lagere waarde en zal het lamp niet aangaan.

@Tim.....MISSCHIEN is het handig als jij ook aan mij verteld dat je vrouw het niet weet van de middendemper!!! Maar civic achting....HELL NO. Daar is die veeeeeeeeel te zacht voor. :twisted: Maar we zijn inmiddels bijna 10 jaar verder en daar zouden we nu echt niet meer gelukkig van worden! Aan de andere kant zo op zijn tijd..... Nee de terugweg uit Spanje was echt niet goed. Heb 2 dagen alles dof gehoord. Snap nog steeds niet dat die 2 chicks (heb geen idee meer hoe ze heten) bijna de hele weg hebben kunnen slapen....

En met je auto blijven rijden...Verstandig! Sowieso wie gaat er anders dit soort acties doen?
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

@Chris: ik heb altijd met volle teugen genoten in jouw Civic Type R, maar misschien is het in mijn geheugen allemaal een stuk bruter/krachtiger dan dat het nu nog daadwerkelijk is.
We hebben iig genoeg auto alarmen af laten gaan in Spanje door de DB's uit je Invidia ;-)
Ennuh idd bij deze, de vrouw weet niet 'specifiek' over de middendemper. Handig idd om het jou te vertellen :-)

Back on topic en jouw ervaring erbij trekkende:
Denk jij dat zo'n 'cellfix' uitkomst biedt of denk je dat dit helemaal niet benodigd hoeft te zijn om gewoon motorstoringslampjes-vrij te rijden met de katmod.
Wat denk jij überhaupt van de katmod?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Spuugemmer »

Prijstechnisch altijd doen! Super mod voor het geld.

Ik denk dat de cel niet of zeer zeer zelden aan zal gaan. Vooral omdat de meting wordt gedaan waar de 2de kat veel meer invloed op heeft. En mocht ie dan toch aangaan dan lost de celmod het op.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Spuugemmer schreef:.......................
@Tim.....MISSCHIEN is het handig als jij ook aan mij verteld dat je vrouw het niet weet van de middendemper!!! Maar civic achting....HELL NO. Daar is die veeeeeeeeel te zacht voor. .............................
:lol: :lol:

Timvgti schreef:@Chris: ik heb altijd met volle teugen genoten in jouw Civic Type R, maar misschien is het in mijn geheugen allemaal een stuk bruter/krachtiger dan dat het nu nog daadwerkelijk is.
Die ervaring dat het vroeger behoorlijk heftig aanvoelde heb ik ook. Is misschien ook omdat auto`s in die tijd ook wat tammer waren. Iets boven de 100 pk en een top van 180+ km/u was behoorlijk wat. In die tijd reed ik mee met de auto van een vriend van mijn nichtje en dat was adembenemend (letterlijk) tijdens de acceleratie. Het was een speciale BMW 323i (E21) met 170 pk en verschrikkelijk brede banden van 225. Waarden die nu normaal zijn voor een standaard GTI (6,5 kg/pk) en die rijdt leuk, maar om nou te spreken van een adembenemende acceleratie....... .
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Spuugemmer »

@edition30. Helemaal waar. Maar durf wel te zeggen dat de civic op veel mensen een blijvende indruk heeft achtergelaten. 260 pk was 10 jaar terug behoorlijk. Nu is dat inderdaad normaal. Maar het weggedrag en geluid waren wel beter dan nu. Met de civic was ik sneller zandvoort rond dan met de golf met 375 pk maar recht uit scheelde het wel. civic 13.9 en golf 13.1 op 402 meter. Als je dan bedenkt dat ik met mijn mk5 r32 altijd 14.3 reed dan was het helemaal niet zo'n slecht autootje. Leuke is dat hij nog wel eens gespot wordt door mensen en die blijven dan zeggen ik zag jouw civic rijden.....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Edition30 »

Mijn ervaring met de BMW was dertig jaar geleden (om het nog even in perspectief te stellen) en inderdaad 10 jaar geleden was 260 pk zeker veel voor een niet geblazen motor. De wegligging had natuurlijk ook veel te maken met het gewicht van de auto`s. Nu wegen ze lood, kijk maar eens naar Alfa hoe die qua prestaties worstelt met het gewicht. Waarom was het geluid vroeger beter dan van je Civic, kwam dat door het ontbreken van de turbo en de hoge toerentallen?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Spuugemmer »

Denk voornamelijk de toerentallen maar moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur qua geluid toch wel vaak naar een dikke atmosferische motor gaat. Zijn maar weinig turbo motoren waar ik qua geluid echt heel hebberig van wordt en nee een Ferrari F40 TELT NIET MEE. Een goed geschroefde EVO kan wel heel goed klinken of een groep B rally Auto.

De civic was ook voor de concurrentie in die tijd een verschrikkelijk goed rijdende auto. Is jaren de referentie "hot batch" geweest.
Golf MK1 GTI
rieshammer
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
Type auto: Golf GTI 6

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door rieshammer »

Spuugemmer schreef:Prijstechnisch altijd doen! Super mod voor het geld.

Ik denk dat de cel niet of zeer zeer zelden aan zal gaan. Vooral omdat de meting wordt gedaan waar de 2de kat veel meer invloed op heeft. En mocht ie dan toch aangaan dan lost de celmod het op.
Oops , een poos niet meer gekeken op dit topic en nu ben ik een uur bezig met bijlezen :-P
Ik ben nog steeds vd partij voor de katmod . Ik lees nu echter iets over die cellfix die enig risico rondom aangaan controlelampjes voorkomt . Ik wil in elk geval geen geneuzel met errors dus als dit redelijk is qua prijs, is het verstandig lijkt me. Ik ga vanuit dat hierdoor niet de lambda op ander terrein anders gaat meten of problemen ontstaan...
Hoeveel pk scheelt de holle downpipe eigenlijk als je verder alles laat as-is? Of biedt deze gewoon extra ruimte om met chippen er meer uit te halen (20 pk? ).

Tim, alles gelezen te hebben, is het bedrag nog 60€ en dan die cellfix kosten erbij (=?). Wanneer? ? Ik reed gisteren voor het eerst op bp 98 in mijn originele mk 6 en had al gevoel dat dit echt wat agressiever rijdt .. nu de volgende 80pk nog :-D
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power ;-)
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik zou graag mee willen doen (als dit nog kan). Maar is er ook een mogelijkheid om de kat leeg te kloppen in plaats van helemaal weghalen? of komt dit op het zelfde neer?

Mvg, René
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

@ Gti-Mar: Je staat erbij hoor kerel! Leuk!
@ ED60Letzebuerg: Ook jij staat erbij. En de kat leegkloppen? Dat is idd wat er met deze KATMOD precies gaat gebeuren. Althans de VOORkat. In de standaard downpipe zit nml voor de echte kat, nog een zogenaamde kleine voorkat. Deze is eigenlijk niet benodigd (ik meen dat deze geplaatst is om milieutechnisch beter te zijn) en is een grote restrictie. Als je hem weghaalt dan heeft dit behoorlijke positieve gevolgen, waaronder een +/- 6pk vermogenswinst, beter oppakken, beter doorspoelen hogere toeren, etc. etc. Lees het topic/starpost!
Nadelen zitten er kennelijk niet aan. APK gaat qua waardes gewoon lukken en enige wat hier besproken is, is het mogelijke aangaan van het motormanagementslampje bij koud weer/koude start.
Echter is het in de praktijk nog bijna niet/bij niemand voorgekomen. Maar mocht dit wel gaan gebeuren, dan is er dus de simpele 'cellfix' die Raymond van LYNX aanbied.
@ Rieshammer: Het weghalen van deze voorkat kan standaard zo'n 6PK schelen en de voordelen zijn uitgebreid besproken. Als je je voertuig na de katmod nog op maat laat chippen is dit een win-win situatie, want daar kan dan bij de op-maat chip rekening mee gehouden worden. Door het vrijer kunnen ademen is dat alleen maar positief.
Als je al gechipt (stage 1) bent, voordat je de katmod laat doen (zoals ikzelf al reeds een ABT chip heb en niet van plan ben om hem alsnog een keer op maat/stage1 te laten chippen), dan zal het ook gewoon voordeel bieden, alleen wordt dan niet het laatste beetje eruit geperst wat bij een op-maat chip wel kan.
Het bedrag voor de Katmod is nog steeds 60,- ALL-IN! Alleen kan de cellfix hier nog bij komen (als we die dus uberhaupt wel nodig hebben).

Aan allen, lees mijn laatste email:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Raymond,

Heb jij mijn onderstaande email ontvangen?
Tevens een vervolg:

Marco (organisator van de vorige sierstukken groupbuy) wil graag meedoen, nu hij heeft gehoord van jouw ‘cellfix’ optie. Ook een ander forumlid (ED60Letzebuerg) heeft zich aangesloten voor de Katmod.
Tevens heb ik al wat kentekens binnen op jouw verzoek (mbt de pakkingen)
Stefzor wil graag MILLTEK GT80 sierstukken, mits de levertijd niet te lang is . Ik hoor dat graag van je, anders kan hij voor de Fox 80mm sierstukken kiezen.
Mister S wil graag identiek hetzelfde als wat je bij mijn Golf 5 hebt gedaan, dus de Fox 80mm sierstukken (die dezelfde look hebben als de originele 70mm sierstukken) en een rvs ronde Simons middendemper.
Graag hoor ik of alles mogelijk is, mogelijke data en de info mbt de ‘cellfix’ (zie reeds eerder verstuurde email hieronder).
Van drie leden heb ik nog geen kenteken ontvangen, die krijg je spoedig van me.

Mochten dit nu teveel werkzaamheden voor één dag voor jou worden (gezien het steeds groter worden animo), dan kunnen we het misschien opsplitsen in twee dagen?

De lijst:
• Timvgti [Golf mk5 GTI KENTEKEN DOORGEGEVEN] -> KATMOD
• Stefz0r [Golf mk5 GTI KENTEKEN DOORGEGEVEN ] -> KATMOD en Milltek GT80 sierstukken
• Schipperssss [Passat CC 1.8tsi KENTEKEN DOORGEGEVEN] -> KATMOD op de 1.8tfsi
• Mister S [Golf mk5 GTI KENTEKEN DOORGEGEVEN ] -> KATMOD en FOX 80mm sierstukken en Simons ronde rvs middendemper)
• rieshammer [Golf mk6 GTI] -> KATMOD
• Gti-Mar [Golf mk6 GTI] -> KATMOD
• ED60Letzebuerg [Golf mk5 ED60] -> KATMOD


Vriendelijke groet,



Tim

Verzonden: woensdag 16 januari 2013 20:23
Aan: Lynx Car Design
Onderwerp: Re: Vervolg vraag over verwijderen voorkat (groupbuy Golf mk5/mk6 gti)

Beste Raymond,

Als je dezelfde prijzen voor de sierstukken en de Simons middendemper aan wil houden als de vorige keer, dan zijn de forumleden die daar gebruik van willen maken je denk ik erg dankbaar!
Ik ga aan hun vragen welke sierstukken ze wensen en stuur dat, samen met hun kentekens naar jou door. Aan de hand daarvan kunnen we (kijkende naar de duur van bestelling sierstukken) wel een datum prikken?
Is het een idee om sowieso bij de katmod bij iedereen een verlengpijpje te plaatsen? Wat kost dat? Want dan voorkomen we sowieso het motormanagementslampje toch?
Of eerst even de eerste testen zonder dat pijpje en adh daarvan de pijpjes alsnog wel/niet plaatsen?
Gr.

Tim
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Nou ik lees het al.. we komen daar aan bij lynx en dan zeg ik dat voor de kat mod kom en dan ziet tie maar! Ik heb er allemaal niet zo heel veel verstand van. Ik wil dat mn ed30 snelle reageert en alles wat er bij komt kwa geluid is mooi meegenomen. Of dat het uitkloppen of weghalen is zal me een reet roeste :lol: als ik voor 60euro dat resultaat krijg binnen de voorwaarden, dan vind ik het goed
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Mister s »

Gister even de volgende vraag aan JD gesteld;

Beste Mark,

Nog steeds staat mijn JD chip in de planning voor april (ivm garantie)

Maar nu laat ik eerst de kat eruit halen en een Pipercross inlegfilter ter vervanging van het origineel.

Nu is mijn vraag; Is het aan te bevelen om een Chip op maat te nemen of gewoon Stage 1?

Gr Tom
___________________________________________________________
Beste Tom,

Als je je voorkat weg laat halen kom je op stage 2 uit, lambda melding moet ook uitgeschakeld worden, anders komt deze vroeg of laat met de melding: ‘werking kat te gering’.

Opmaat tuning is met dergelijke setup simpelweg het mooiste.

Met vriendelijke groet,

Mark
__________________________________________________________

Tim gaf dit ook al aan maar ik wilde even kijken wat zij hierover te melden hadden.

@ Tim; Nog iets gehoord van Lynx over mogelijke data?

Gr. Tom
rieshammer
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 nov 2012, 16:37
Type auto: Golf GTI 6

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door rieshammer »

Mister s schreef:Gister even de volgende vraag aan JD gesteld;

Beste Mark,

Nog steeds staat mijn JD chip in de planning voor april (ivm garantie)

Maar nu laat ik eerst de kat eruit halen en een Pipercross inlegfilter ter vervanging van het origineel.

Nu is mijn vraag; Is het aan te bevelen om een Chip op maat te nemen of gewoon Stage 1?

Gr Tom
___________________________________________________________
Beste Tom,

Als je je voorkat weg laat halen kom je op stage 2 uit, lambda melding moet ook uitgeschakeld worden, anders komt deze vroeg of laat met de melding: ‘werking kat te gering’.

Opmaat tuning is met dergelijke setup simpelweg het mooiste.

Met vriendelijke groet,

Mark
__________________________________________________________

Tim gaf dit ook al aan maar ik wilde even kijken wat zij hierover te melden hadden.

@ Tim; Nog iets gehoord van Lynx over mogelijke data?

Gr. Tom
Is lambda melding uit iets wat via computer door jd wordt gedaan of mechanisch door de cellfix door lynx?
GTI mk6 DSG 2009 | zwart | 2.0 295,8pk 426,8Nm | K&N inlegfilter | Katmod | JDstage 1 DSG | JDstage 2 motorsoftware | BPultimate 98 | 18" tam detroit
GTI mk1 1981 | zilvermetallic | 1.6 110pk 140Nm | origineel | 13" vial | familiebezit: '1e' eigenaar
Totaal 567pk 406Nm gti power ;-)
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Beide.. jd schakelt het uit en lynx maakt iets , zodat de sensor denkt dat het er nog zit.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

Over de lambda melding:
Inderdaad, JD schrijft de lambda softwarematig weg en bij Lynx kan (mits uberhaupt nodig) de lambda met een cellfix/pijpje iets verder uit de flow van de downpipe geschoven worden, waardoor mindere waardes worden gemeten en het motormanagementslampje dus ook niet aan gaat.
Allebei de oplossingen werken als het goed is perfect en voor degenen die van plan zijn om na het verwijderen van de voorkat naar JD te gaan voor een op maat chip (zoals Mister S), die kunnen door JD sowieso gelijk dan de lamda weg laten schrijven, dus die hoeven dan de cellfix bij Lynx niet te laten doen.
Voor degenen die al gechipt zijn (zoals ikzelf) en nu enkel nog de katmod laten doen, daar kan je dus de cellfix gelijk laten doen (weet nog niet wat het kost, hoor ik nog). Met de nadruk op 'kan', want misschien is het (met stage 1) wel helemaal niet nodig. Ik hoor/lees nml giga veel mensen die de katmod al hebben laten doen en nog nooit last hebben gehad van een lampje.
Ik denk dus dat het handig is om na de eerste katmod met die auto een aantal proefritten te maken/warm rijden/etc. en dan kijken of het motormanagementslampje gaat branden.
Zo niet, dan hoeven we vermoedelijk allemaal niet de cellfix.
Zo wel, dan laten we gelijk bij allemaal de cellfix doen (want denk dat het niet zo veel kost, is nml een pijpje met schroefdraad die in het standaard gat van de lamda schroeft, waarna je de lambda daar weer in schroeft).
Eens?

Ondertussen reactie van Raymond/Lynx en in heb hem ook weer geantwoord, zie:
---------------------------------------------------------------------------------------------

Beste Raymond,

Dank voor je antwoord.
Ondertussen is er ook nog iemand aangeschoven met een prachtige AUDI TT RS mk2, welke ook graag daarvan de voorkat wil laten verwijderen.
De groep moet dus qua grootte in tweeën opgesplitst gaan worden en dan lijkt jouw voorstel qua 5 katmods op 1 dag en de anderen die meerdere zaken willen laten doen op een andere dag, een goede.
Ik ga inventariseren en navraag doen over welke sierstukken nou daadwerkelijk gewenst zijn.
Ik kom dan bij je terug (ook met de laatste kentekens) en dan maken we de definitieve afspraken.
Ik heb er al zin in!

Groetjes,


Tim

Van: Lynx Car Design [mailto:info@lynxcardesign.nl]
Verzonden: dinsdag 22 januari 2013 15:11
Aan: 'Tim Allewijn'
Onderwerp: RE: Nogmaals Vervolg vraag over verwijderen voorkat (groupbuy Golf mk5/mk6 gti)

Hoi,

Sorry, was nog niet aan beantwoorden toegekomen.

De sierstukken moet ik bestellen. Fox is als het goed is de 16-0800300.
Fox ongeveer 2 weken levertijd en Milltec is de levertijd altijd lastig, maar gauw 3 à 4 weken.
Voor de dempers: ik heb er nog 1 liggen en krijg denk ik deze week nog een paar binnen.

Je hebt al een aardige groep, dus het beste is om in 2 groepen te splitsen.
Misschien op korte termijn een stuk of 5 kat-mods doen en dan later de mensen die ook andere sierstukken willen.

Ik zal in ieder geval vast de pakkingen bestellen van de kentekens die ik nu heb.

Thanks,
Raymond
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Ik vind de cellfixx een goeie optie, aangezien ik nog niet van plan been om hem vroegtijdig te laten chippen. Dit doe ik na Worthersee.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Stefz0r »

Tim, zo'n 3-4 weken wil ik er wel op wachten (graag zelfs). Als de andere deelnemers (met meer dan alleen de katmod) dat niet te lang vinden...... :)
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Dat zou mij ook goed uitkomen
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Mister s »

Ik heb zelf ook geen haast :)
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door kevin78 »

Wat kosten die Gt80 miltek sierstukken icl monteren ??
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door yal »

Is die cellfix nog achteraf te monteren , of moet de downpipe er dan weer onderuit?

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door ED60Letzebuerg »

Celfixx kost 36, 50, eerlijk gezegt weet ik niet wat ik er van moet vinden..

Hallo,

Leeghalen van deze kat zorgt voor wat beter opspoelen van de turbo waardoor de auto lekkerder doortrekt en beter op het gas reageert.
Kosten zijn (forum aanbieding) € 60.-.
Het is mogelijk dat in sommige gevallen het motorstorings lampje kan gaan branden. Dit is meestal te ondervangen met een cell-fix (€ 36.50).

Met vriendelijke groet,

Raymond
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

Beste ED60letzebuerg,
Ik zie dat jij ook los naar Lynx hebt gemaild. Prima en uiteraard mag dat, maar jouw vragen waren al reeds beantwoord en hier al te lezen...

Hier iig nog een antwoord van Lynx:

Hoi,

De cell-fix is er in een haakse en een rechte variant. Dit is afhankelijk van de ruimte die er beschikbaar is bij de lambda sonde.
De rechte kost € 29.50 en de haakse kost € 36.50. Ik denk dat we de haakse nodig hebben.
Het is wat de klant wil. Meestal gaat hij pas na dagen voor het eerst branden (als hij al gaat branden).
Ik zal in ieder geval wat extra cell-fixen bestellen.

Gr.

Raymond
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door yal »

Is het dan noodzakelijk om de cellfix meteen te monteren wanneer de kat eronderuit is , of kan de cellfix er naderhand op gezet worden zonder demontage v/d uitlaat?

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Interessepeiling: GROUPBUY voorkat verwijderen bij LYNX

Bericht door Timvgti »

yal schreef:Is het dan noodzakelijk om de cellfix meteen te monteren wanneer de kat eronderuit is , of kan de cellfix er naderhand op gezet worden zonder demontage v/d uitlaat?

Grt yal
De cellfix kan altijd gemakkelijk naderhand. De uitlaat/downpipe hoeft er meen ik niet voor onderuit.
Auto moet enkel even op de brug en dan moet de lambda sonde, er uit geschroefd worden, het cellfix pijpje ertussen en dan weer terugschroeven. Paar minuten werk dus.
Dus we 'kunnen' ervoor kiezen om het eerst zonder te proberen, daar er gewoon al velen (legio gti rijders op het engelse forum) zonder rijden en nooit last hebben van een verkeerde lambda waarde meting/dus nooit een motorlampje hebben branden. Ook meen ik dat JD/Hans sloot ook al tig voorkats hebben uitgeklopt en daar geen last van hebben?...
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten