Over de lambda melding:
Inderdaad, JD schrijft de lambda softwarematig weg en bij Lynx kan (mits uberhaupt nodig) de lambda met een cellfix/pijpje iets verder uit de flow van de downpipe geschoven worden, waardoor mindere waardes worden gemeten en het motormanagementslampje dus ook niet aan gaat.
Allebei de oplossingen werken als het goed is perfect en voor degenen die van plan zijn om na het verwijderen van de voorkat naar JD te gaan voor een op maat chip (zoals Mister S), die kunnen door JD sowieso gelijk dan de lamda weg laten schrijven, dus die hoeven dan de cellfix bij Lynx niet te laten doen.
Voor degenen die al gechipt zijn (zoals ikzelf) en nu enkel nog de katmod laten doen, daar kan je dus de cellfix gelijk laten doen (weet nog niet wat het kost, hoor ik nog). Met de nadruk op 'kan', want misschien is het (met stage 1) wel helemaal niet nodig. Ik hoor/lees nml giga veel mensen die de katmod al hebben laten doen en nog nooit last hebben gehad van een lampje.
Ik denk dus dat het handig is om na de eerste katmod met die auto een aantal proefritten te maken/warm rijden/etc. en dan kijken of het motormanagementslampje gaat branden.
Zo niet, dan hoeven we vermoedelijk allemaal niet de cellfix.
Zo wel, dan laten we gelijk bij allemaal de cellfix doen (want denk dat het niet zo veel kost, is nml een pijpje met schroefdraad die in het standaard gat van de lamda schroeft, waarna je de lambda daar weer in schroeft).
Eens?
Ondertussen reactie van Raymond/Lynx en in heb hem ook weer geantwoord, zie:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Raymond,
Dank voor je antwoord.
Ondertussen is er ook nog iemand aangeschoven met een prachtige AUDI TT RS mk2, welke ook graag daarvan de voorkat wil laten verwijderen.
De groep moet dus qua grootte in tweeën opgesplitst gaan worden en dan lijkt jouw voorstel qua 5 katmods op 1 dag en de anderen die meerdere zaken willen laten doen op een andere dag, een goede.
Ik ga inventariseren en navraag doen over welke sierstukken nou daadwerkelijk gewenst zijn.
Ik kom dan bij je terug (ook met de laatste kentekens) en dan maken we de definitieve afspraken.
Ik heb er al zin in!
Groetjes,
Tim
Van: Lynx Car Design [mailto:
info@lynxcardesign.nl]
Verzonden: dinsdag 22 januari 2013 15:11
Aan: 'Tim Allewijn'
Onderwerp: RE: Nogmaals Vervolg vraag over verwijderen voorkat (groupbuy Golf mk5/mk6 gti)
Hoi,
Sorry, was nog niet aan beantwoorden toegekomen.
De sierstukken moet ik bestellen. Fox is als het goed is de 16-0800300.
Fox ongeveer 2 weken levertijd en Milltec is de levertijd altijd lastig, maar gauw 3 à 4 weken.
Voor de dempers: ik heb er nog 1 liggen en krijg denk ik deze week nog een paar binnen.
Je hebt al een aardige groep, dus het beste is om in 2 groepen te splitsen.
Misschien op korte termijn een stuk of 5 kat-mods doen en dan later de mensen die ook andere sierstukken willen.
Ik zal in ieder geval vast de pakkingen bestellen van de kentekens die ik nu heb.
Thanks,
Raymond