Pioneer actieve woofer, hoe aansluiten op rns 510?
Pioneer actieve woofer, hoe aansluiten op rns 510?
Heren,
In het verleden heb ik al vaker gevraagd en gediscussieerd over actieve subwoofers in de Golf 5.
Ik wilde graag een model voor onder de stoel, maar geen enkel model past en ben mijn zoektocht gestopt. Ik heb geen zin om zelf met mdf en polyester aan de slag te gaan in de kofferbak. Op maat gemaakte en reeds gestoffeerde behuizingen zijn in europa niet/amper te koop voor de nk5/mk6 en ik wil geen grote vierkante kist los in mijn achterbak.
Tevens was ik ergens een beetje van plan de Golf zsm in te gaan ruilen, maar nu toch besloten om nog ff lekker door te gaan en vooral dingen extra te doen waar ik plezier aan heb tijdens het rijden. Dus bijv beyer geluid, bluetooth inbouwen, xenon inbouwen, katmod, etc.
Zodoende kijkende naar een klein actief woofertje voor in kofferbak. Gewoon voor de aanvulling/iets extra bass.
Als het bevalt wil ik doorstappen naar het dempen van mijn deuren. Meer hoeft in deze auto niet meer voor mij...
Nu de vraag:
Ik wil een pioneer TS-WX22A woofertje kopen (leuk op marktplaats te vinden).
Deze heeft de kabelset erbij zitten en kan high ingestuurd worden.
Ik wil dan daarvoor de bedrading naar de speakers in de achterdeuren aftakken.
Kan dit en waar kan ik deze kabels vinden? In de dorpels? Welke kleurcodes?
Verder ook een remote wire nodig. Deze komt ook niet uit de rns 510 begrijp ik. Ik meen dat dit uit de zekeringkast/linkerzijde dashboard kan. Welke zekering(nummer) kan ik hiervoor gebruiken?
Zodoende zou ik niet met passieve of actieve high-low filters hoeven te werken, wat voor enkel een subje moet kunnen lijkt mij.
In het verleden heb ik al vaker gevraagd en gediscussieerd over actieve subwoofers in de Golf 5.
Ik wilde graag een model voor onder de stoel, maar geen enkel model past en ben mijn zoektocht gestopt. Ik heb geen zin om zelf met mdf en polyester aan de slag te gaan in de kofferbak. Op maat gemaakte en reeds gestoffeerde behuizingen zijn in europa niet/amper te koop voor de nk5/mk6 en ik wil geen grote vierkante kist los in mijn achterbak.
Tevens was ik ergens een beetje van plan de Golf zsm in te gaan ruilen, maar nu toch besloten om nog ff lekker door te gaan en vooral dingen extra te doen waar ik plezier aan heb tijdens het rijden. Dus bijv beyer geluid, bluetooth inbouwen, xenon inbouwen, katmod, etc.
Zodoende kijkende naar een klein actief woofertje voor in kofferbak. Gewoon voor de aanvulling/iets extra bass.
Als het bevalt wil ik doorstappen naar het dempen van mijn deuren. Meer hoeft in deze auto niet meer voor mij...
Nu de vraag:
Ik wil een pioneer TS-WX22A woofertje kopen (leuk op marktplaats te vinden).
Deze heeft de kabelset erbij zitten en kan high ingestuurd worden.
Ik wil dan daarvoor de bedrading naar de speakers in de achterdeuren aftakken.
Kan dit en waar kan ik deze kabels vinden? In de dorpels? Welke kleurcodes?
Verder ook een remote wire nodig. Deze komt ook niet uit de rns 510 begrijp ik. Ik meen dat dit uit de zekeringkast/linkerzijde dashboard kan. Welke zekering(nummer) kan ik hiervoor gebruiken?
Zodoende zou ik niet met passieve of actieve high-low filters hoeven te werken, wat voor enkel een subje moet kunnen lijkt mij.
Re: Pioneer actieve woofer, hoe aansluiten op rns 510?
Hey,
Wat mij verteld was is om je high signaal zo dicht mogelijk bij je RNS510 af te takken. Dit had ik toen ook gedaan dmv een high/low converter (mijn versterker heeft low signaal nodig).
Op deze sticker staan de kabels:

Ik weet niet hoe de kabelboom loopt van de pioneer woofer, maar ik neem aan dat je : Left + en - , Right + en - nodig hebt (zoals bij mijn converter). Dit is te vinden op connector A (letters RF etc. spreken voor zich denk ik!). Je moet de achterste speaker pakken zoals je zelf al zegt. Overigens wou ik niet in mijn originele kabelboom knippen en knutselen, ik heb dit in mijn extra kufateckabel module gedaan (voor mijn E-MFA en Bluetooth module). Maar ik zou voor een paar € een verlengkabel halen, en daar de kabels op solderen, blijft je originele kabelboom intact!
Remote wire kan je inderdaad gewoon van je zekeringkast aftakken, gewoon een plekje op je geschakelde rail zoeken. Ik heb hem zelf via een zekering afgetakt (mbv een zekerverlenger), als je wilt zal ik morgen voor je kijken welke zekering dit is.
Wat mij verteld was is om je high signaal zo dicht mogelijk bij je RNS510 af te takken. Dit had ik toen ook gedaan dmv een high/low converter (mijn versterker heeft low signaal nodig).
Op deze sticker staan de kabels:

Ik weet niet hoe de kabelboom loopt van de pioneer woofer, maar ik neem aan dat je : Left + en - , Right + en - nodig hebt (zoals bij mijn converter). Dit is te vinden op connector A (letters RF etc. spreken voor zich denk ik!). Je moet de achterste speaker pakken zoals je zelf al zegt. Overigens wou ik niet in mijn originele kabelboom knippen en knutselen, ik heb dit in mijn extra kufateckabel module gedaan (voor mijn E-MFA en Bluetooth module). Maar ik zou voor een paar € een verlengkabel halen, en daar de kabels op solderen, blijft je originele kabelboom intact!
Remote wire kan je inderdaad gewoon van je zekeringkast aftakken, gewoon een plekje op je geschakelde rail zoeken. Ik heb hem zelf via een zekering afgetakt (mbv een zekerverlenger), als je wilt zal ik morgen voor je kijken welke zekering dit is.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Hartstikke bedankt voor je duidelijke uitleg en pin-out afbeelding
Ik heb zulke zekeringverlengers/aftakkers te koop gezien bij mij in de buurt dus ik hoor erg graag welk zekeringnummer ik hier het beste voor kan gebruiken, want dat lijkt mij een erg nette oplossing.
Waar zou ik een quadlock verlengkabel kunnen kopen om zodoende niet in mijn originele bekabeling te hoeven knippen? Want ook dat lijkt mij een mooie oplossing om zodoende zelf een 'plug & play' kabeltje ervan te maken.
De permanente 12v kabel die vanuit de actieve woofer komt is niet al te dik zag ik al op foto's. Hij zal niet zo veel ampère trekken dus dikker dan door pioneer bijgeleverd zal wel niet nodig zijn. Waar sluit ik die op aan? Die moet wel rechtstreeks op de accu?
Ik heb zulke zekeringverlengers/aftakkers te koop gezien bij mij in de buurt dus ik hoor erg graag welk zekeringnummer ik hier het beste voor kan gebruiken, want dat lijkt mij een erg nette oplossing.
Waar zou ik een quadlock verlengkabel kunnen kopen om zodoende niet in mijn originele bekabeling te hoeven knippen? Want ook dat lijkt mij een mooie oplossing om zodoende zelf een 'plug & play' kabeltje ervan te maken.
De permanente 12v kabel die vanuit de actieve woofer komt is niet al te dik zag ik al op foto's. Hij zal niet zo veel ampère trekken dus dikker dan door pioneer bijgeleverd zal wel niet nodig zijn. Waar sluit ik die op aan? Die moet wel rechtstreeks op de accu?
En hoe bevalt uiteindelijk jouw eigen setup?
Heb je er toevallig foto's van in je kofferbak?
Want uiteraard had ik toen jouw topic gevolgd en zelf ook eea gepost mbt oa req-3 high low converter. Maar als ik voor dit actieve subje kies met high inputs dan heb ik dus geen losse converter nodig.
Jouw topic:
http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=2738
Heb je er toevallig foto's van in je kofferbak?
Want uiteraard had ik toen jouw topic gevolgd en zelf ook eea gepost mbt oa req-3 high low converter. Maar als ik voor dit actieve subje kies met high inputs dan heb ik dus geen losse converter nodig.
Jouw topic:
http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=2738
Mijn setup bevalt mij echt super goed, totaal niet te vergelijken met een subwoofertje voor onder een stoel. De bassen zijn echt geweldig en het was boven mijn verwachtingen.
Maar merk nu wel dat mijn mid-geluid wat minder is, sommige nummers hoor je een imens zware diepe bass. Zodra hij dan naar mid gaat dan is er een "gat" . Misschien dat ik ooit nog een composet neem om dit op te vangen.
Als je mijn project topic doorlees zie je alle info. Vanaf deze pagina halverwege: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic. ... &start=450
Ik heb ook nog gekeken, ik tak mijn signaal (remote) af van zekering 2 (2e zekering van linksboven). Hier word ook mijn airride mee geschakeld, al ruim een half jaar lang. Dus dit gaat goed
Maar merk nu wel dat mijn mid-geluid wat minder is, sommige nummers hoor je een imens zware diepe bass. Zodra hij dan naar mid gaat dan is er een "gat" . Misschien dat ik ooit nog een composet neem om dit op te vangen.
Als je mijn project topic doorlees zie je alle info. Vanaf deze pagina halverwege: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic. ... &start=450
Ik heb ook nog gekeken, ik tak mijn signaal (remote) af van zekering 2 (2e zekering van linksboven). Hier word ook mijn airride mee geschakeld, al ruim een half jaar lang. Dus dit gaat goed

Ok ik heb besloten om voor iets beters te gaan als het genoemde pioneer actieve woofertje. Die gaat volgens mij nml toch niet strak/diep genoeg spelen.
Ik heb zojuist een Infinity Basslink gekocht:
http://eu.infinitysystems.com/infinity- ... slink.html
Dit lijkt mij een heerlijke actieve woofer en ik hoop hem snel in te bouwen.
Nu dus op zoek naar een kabelset (12v voeding, remote, massa en tulpkabel). Ook nog een passief high low converter en een 40pin quadlock verlengkabel zodat ik niet in originele kabels hoef te knippen (of ik kies een fiscon basic plus en daar zit al een verloopkabel bij die ik dan kan gebruiken om de high low converter aan te knopen).
Eens kijken waar ik aantrekkelijk deze bekabeling kan kopen.
Qua kabels, hoe zal ik ze leggen?
Voeding en remote bestuurderskant en rca bijrijderskant (dorpels)?
Ik heb zojuist een Infinity Basslink gekocht:
http://eu.infinitysystems.com/infinity- ... slink.html
Dit lijkt mij een heerlijke actieve woofer en ik hoop hem snel in te bouwen.
Nu dus op zoek naar een kabelset (12v voeding, remote, massa en tulpkabel). Ook nog een passief high low converter en een 40pin quadlock verlengkabel zodat ik niet in originele kabels hoef te knippen (of ik kies een fiscon basic plus en daar zit al een verloopkabel bij die ik dan kan gebruiken om de high low converter aan te knopen).
Eens kijken waar ik aantrekkelijk deze bekabeling kan kopen.
Qua kabels, hoe zal ik ze leggen?
Voeding en remote bestuurderskant en rca bijrijderskant (dorpels)?
Mooie keus!, ziet er beter uit als de pioneer(al zeg ik het zelf).
Een quadlock verlengkabel is inderdaad wel handig, of net zoals je zegt basic plus kopen(of E-MFA alleen) dan zit deze kabel er al bij.
Mijn bekabeling set was van Rockford(10mm2 versie), dit is een mooi en compleet setje!(met hele soepele kabels!) http://www.pimtensen.nl/aansluitmateria ... ate-rfk10/
Ik heb mijn + kabel gewoon naast mijn RCA kabels gelegd. Dit op geloof van de dealer waar ik het gekocht had. Hij zei mij dat deze relatief kleine setjes geen ruis(tot nauwelijks) opnemen van de + kabel. En het klopt ook wel, ik hoor er niks van.
Scheelt toch weer een stuk uitbouwen;)
Een quadlock verlengkabel is inderdaad wel handig, of net zoals je zegt basic plus kopen(of E-MFA alleen) dan zit deze kabel er al bij.
Mijn bekabeling set was van Rockford(10mm2 versie), dit is een mooi en compleet setje!(met hele soepele kabels!) http://www.pimtensen.nl/aansluitmateria ... ate-rfk10/
Ik heb mijn + kabel gewoon naast mijn RCA kabels gelegd. Dit op geloof van de dealer waar ik het gekocht had. Hij zei mij dat deze relatief kleine setjes geen ruis(tot nauwelijks) opnemen van de + kabel. En het klopt ook wel, ik hoor er niks van.
Scheelt toch weer een stuk uitbouwen;)
Huh? Dus je gaat toch niet voor de A1?
Qua audio: misschien toch ooit zo'n versterkte Gladen set kopen?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2018 VW Up! GTI
De A1 ga ik toch (nog) niet doen. Buurman heeft vorige week een gloedje nieuwe gekocht en als hij naast mijn gti staat, is die A1 toch wel een stuk kleiner/minder dik.Massari schreef:Huh? Dus je gaat toch niet voor de A1?
Ook gaf ik weinig om een S-tronic, maar meer omdat die al vlot 2000,- duurder zijn dan handbakken en de 1.2tfsi alleen met handbak geleverd werd. Maar stiekem wil ik gewoon wél, net als ik nu heb, een automaat.
Ik wacht dus nog even een jaartje. Dan ga ik weer kijken en dan kan ik mogelijk wel een mooie luxere/meer opties/vlottere/S-tronic A1 vinden.
Nu dus dingen aan de GTI doen die mij elke dag extra plezier bezorgen.
Een 40pin quadlock verlengertje kost in NL al vlot 50 euro.
Daarom maar besloten gelijk een Kufatec Fiscon Plus te kopen tweedehands, daar zit zo'n verlenger al bij en heb ik gelijk eindelijk bluetooth op mijn rns510. Heb hem tweedehands voor een goede prijs kunnen kopen.
De Gladen/X-Ion 200 composet ga ik misschien nog doen als de sub bevalt en ik merk dat de standaard speakers hem niet bijbenen. Ook ga ik mijn deuren nog dempen.
Nu dus enkel nog bekabeling en high low converter zoeken/kopen en alle kabels gaan trekken.
Ook zoek ik nog een groot mfa tellerbak (mfa+), want daar heb ik ook zeker met de fiscon extra info op. Wel eentje die ik met de knopjes op de ruitenwisserhendel kan bedienen, daar ik op mijn stuur nog het oude model knopjes heb zitten, dus daar kan ik het mfa+ niet mee bedienen. Iemand hier ervaring mee/waar te koop?
Gladen set ga ik zelf alsnog in de GTI plaatsen, maar wacht nog even met aankoop ervan. Op dit moment is het mij te fris buiten om aan de auto te klussen.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2018 VW Up! GTI
2018 VW Up! GTI
Daarom ga ik het ook maar binnen in de grote schuren van mijn schoonpa doen, brrrrrr idd veel te koud buiten.Massari schreef:Gladen set ga ik zelf alsnog in de GTI plaatsen, maar wacht nog even met aankoop ervan. Op dit moment is het mij te fris buiten om aan de auto te klussen.
Ik heb zojuist de Infinity Basslink opgehaald.
Hij ziet er keurig uit, is helemaal compleet, heeft een mooie basslink remote, welke ik ergens weg kan werken (sigarettenaanstekerbakje/middenconsole/vakje links onder lichtschakelaar) en zat zelfs nog in zijn originele doos.
Tevens zitten er al mooie zeer flexibele 10mm2 Necom Expert series voedingskabel/zekeringhouders/massakabel bij, dus dat scheelt mij weer centjes.
Ik heb nog een prima 5meter RCA kabel liggen, dus nu enkel nog een high low converter en een zekeringverlenger om de remote kabel op zekering 2 aan te sluiten (nogmaals bedankt daarvoor GolfL) kopen en tijd vinden op het mooi in te bouwen.
Morgen krijg ik als het goed is de Kufatec Fiscon Basic Plus binnen, die zal ik zsm even testen of hij werkt en dan kan ik die kabelboom mooi gebruiken om een high low converter aan te solderen.
(voorbeeldje:)

En nog even een vraagje over de High Low converter.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik zoek gewoon een simpele passieve high low converter met 2 rca uitgangen.
Ik wil deze (op de kabelboom van de kufatec fiscon) aan de uitgangen van de achterspeakers koppelen.
Kan ik de converter het beste vlak achter de rns 510 plaatsen en vanaf daar met een goede RCA/Tulp kabel naar de actieve subwoofer toe óf kan ik beter vanaf de kufatec fiscon kabelboom 4 lange speakerdraden (links en rechts plus en min) naar de kofferbak trekken en daar de converter plaatsen en dan vanaf daar met een kort RCA kabeltje naar de subwoofer?
Ik hoor/lees zoveel verschillends...
Iemand overigens ervaringen met een bepaald type HL converter?
Ik zie ze bijv van caliber (LT3F):

Maar ook van Dietz/Sinuslive:

En ook van Necom:

Zit er verschil in vanaf welke frequentie ze werken (moet zo laag mogelijk zijn natuurlijk ivm aansturing actieve subwoofer)?
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik zoek gewoon een simpele passieve high low converter met 2 rca uitgangen.
Ik wil deze (op de kabelboom van de kufatec fiscon) aan de uitgangen van de achterspeakers koppelen.
Kan ik de converter het beste vlak achter de rns 510 plaatsen en vanaf daar met een goede RCA/Tulp kabel naar de actieve subwoofer toe óf kan ik beter vanaf de kufatec fiscon kabelboom 4 lange speakerdraden (links en rechts plus en min) naar de kofferbak trekken en daar de converter plaatsen en dan vanaf daar met een kort RCA kabeltje naar de subwoofer?
Ik hoor/lees zoveel verschillends...
Iemand overigens ervaringen met een bepaald type HL converter?
Ik zie ze bijv van caliber (LT3F):

Maar ook van Dietz/Sinuslive:

En ook van Necom:

Zit er verschil in vanaf welke frequentie ze werken (moet zo laag mogelijk zijn natuurlijk ivm aansturing actieve subwoofer)?