Kufatec microfoontje gezocht

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Timvgti

Kufatec microfoontje gezocht

Bericht door Timvgti »

Heren,

Recent heb ik een (2ehands) kufatec basic plus carkit ingebouwd.
Hier zit een microfoon bij welke reeds aangepast was om op de originele plek bij de interieurverlichting in het plafond te kunnen, zoals hier:
http://www.fiscon-mobile.cz/products/mic.php

Afbeelding

Echter hoor ik bij het telefoneren dat de tegenpartij vaak veel omgevingsgeluiden hoort. Vooral als ik 80km/u+ rijd.
Dat is dus niet de bedoeling en zal wel aan de microfoon liggen (niet genoeg afgeschermd genoeg oid).

Nu zoek ik dus een nieuwe microfoon die gewoon op de plek bij de A stijl bij het raam gaat. Daar heb je deze klachten volgens mij niet.
Heeft iemand toevallig nog zo'n microfoontje liggen welke geschikt is voor de Kufatec carkit of weet iemand waar ik deze gewoon in NL kan kopen?

Gr.

Tim
wehoo

Re: Kufatec microfoontje gezocht

Bericht door wehoo »

In de MKV GTI is hier de originele VW mic in combinatie met de Kufatec Basic Plus op de originele plaats in de dakhemel geplaatst. Hiervoor is al een uitsparing in de dakhemel bij de verlichting aanwezig. Voorheen zat er een naar beneden gerichte microfoon, die destijds werd geleverd bij de aanschaf van een Pioneer satnav. De op de juiste manier plaatsen van de originele mic. gaf een flinke verbetering. Omgevingsgeruis is zeer sterk afgenomen en de verstaanbaarheid is vele malen verbeterd.

Het plaatsen is zeer makkelijk en de dakhemel hoeft er niet voor los: zijkant dashboardkastje (rechterzijde) loshalen. M.b.v. geïsoleerde stroomkabel de mic.-kabel naar de rechterzijkant halen. Bovenzijde A-stijl, geïsoleerde stroomkabel invoer (past er net tussen, zonder alles los te halen). Mic. kabel naar dakzijde voeren. Geïsoleerde stroomkabel van dakzijde (hemel) naar verlichting (midden) dakhemel trekken. Mic.kabel naar midden dakhemel voeren. Mic. in de daarvoor bestemde uitsparing (liggend) plaatsen. Ready .........
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Bedankt wehoo maar dit beantwoord niet bepaald mijn vraag.
In die uitsparing in het console in de dakhemel zit nu juist mijn microfoon en dat levert mij een slecht geluid op.
Vandaar dat ik naar een origineel kufatec micje vraag, die ik gewoon bij de A stijl kan plaatsen.
wehoo

Bericht door wehoo »

Het zou juist op die plaats een goede verstaanbaarheid moeten opleveren, mits goed geplaatst. (liggend)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

wehoo schreef:Het zou juist op die plaats een goede verstaanbaarheid moeten opleveren, mits goed geplaatst. (liggend)
Als het een mic is die speciaal voor die locatie gemaakt is dan ongetwijfeld (zo'n vierhoekig blokje). Maar niet met het micje van mij, wat eigenlijk niet voor die plek gemaakt is (maar dus 'passend' gemaakt is).
Dus ik zoek óf zo'n origineel vierhoekig microfoontje voor op die plek óf gewoon een rond microfoontje voor bij de A-stijl (zoals standaard bij de Fiscon geleverd wordt).
KnuffelTurk

Bericht door KnuffelTurk »

Hier een orginele microfoon http://www.uwautoonderdeel.nl/Webwinkel ... ofoon.html

Je kan ook even op www.kufatec.de kijken hier staan ze ook.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk

''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb nog een originele microfoon liggen voor €15 inclusief verzenden.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Heb nog een originele microfoon liggen voor €15 inclusief verzenden.
Originele kufatec (dus die ronde voor bij de A stijl)?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

origineel vw

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:origineel vw

Afbeelding
Aha. Thanks Tonnie, maar die zoek ik niet. Althans daarbij zou ik eea moeten solderen.
Ik heb liever een modelletje waar een 3.5mm jack aan zit, zodat ik hem rechtstreeks op de Fiscon aan kan sluiten.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik zoek nog steeds het standaard microfoontje voor mijn kufatec fiscon.
Vandaag ff het microfoontje zoals ik het nu in de o.e.m. locatie eruit gehaald en gewoon bungelend aan zijn koortje in de vrije ruimte gehangen.
Toen gaven de partijen aan de andere kant van de lijn tijdens gesprekken aan de ze mij prima verstonden. Ook rijdend op bijv. snelwegen.
Het ligt dus echt aan hoe het microfoontje te ver 'ingebouwd/bedekt' zit.
Wil dus het originele micje die ik gewoon bij mijn raamstijl monteer.
Kan hem nergens (online) vinden.
Heeft iemand nog zo'n microfoontje met 3.5mm jack connector liggen of weet iemand er een te koop?

Deze dus:
Afbeelding
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Mailtje sturen naar Kufatec die hebben ze vast wel liggen.
Groetjes Tonnie
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Mailtje sturen naar Kufatec die hebben ze vast wel liggen.
Wie/Waar is Kufatec Nederland?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Timvgti schreef:
MkVI Nmgn schreef:Mailtje sturen naar Kufatec die hebben ze vast wel liggen.
Wie/Waar is Kufatec Nederland?
kufatec.de :)
Groetjes Tonnie
wehoo

Bericht door wehoo »

Bij de Fiscon Basic Plus wordt de 'raamstijl'-mic standaard bijgeleverd. Optioneel is de (Kufatec) mic voor de originele (liggend) plek te verkrijgen bij Kufatec. (werkt overigens, bij een juiste liggende inbouw beter dan de raamstijlmic).

Kufatec: http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswage ... ?tab=cross
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Groetjes Tonnie
Timvgti

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Heb nog een originele microfoon liggen voor €15 inclusief verzenden.
Heb je dat microfoontje nog liggen Tonnie?
Zou hem nu nml toch graag willen. Heb nml vandaag de (al tijd geleden bestelde) originele kufatec fiscon microfoon bij mijn A stijl geplaatst en aangesloten. Geluid van de carkit/mijn stem aan de andere kant van de lijn is nu perfect en het lag dus echt aan het feit dat ik eerst zo'n microfoontje had die weggemoffeld was op de plek bij de interieurverlichting, maar daar dus helemaal niet voor geschikt was (zie mijn fotootje in de startpost).
Bij het aansluiten van de fiscon microfoon heb ik gelijk even in de kabelboom van de fiscon een extra female jack gesoldeerd op de microfoon ingangskant richting de rns 510 (pin 1 en pin 7). Zo kan ik dus mooi een extra microfoon inpluggen die kan dienen voor de spraakcommando's richting de rns510 (heb ik al geactiveerd in vcds).
Als proef heb ik dit even geprobeerd met díe 'gare microfoon' die ik nu dus in het plekje bij de interieurverlichting heb. Het werkte gelijk perfect, maar wel in het engels omdat ik nu nog fw2760 heb en ik moet bizar hard praten omdat die microfoon dus niet geschikt is voor die locatie.
Daar kan ik dus mooi de originele vw mic plaatsen. Die soldeer ik dan aan het kabeltje wat er dus al ligt ipv die gare microfoon.
Daarna een nieuwere firmware (fw4020) installeren en spraakcommando's gebruiken in het Nederlands.
Hopen dat je hem nog hebt!?
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”