Golf R32 DSG
Golf R32 DSG
Hallo mensen,
Ik ben zelf in het bezit van een Golf 5 R32 DSG. Deze begint sinds kort wat rare veschijnselen te tonen in de DSG. Het opschakelen gaat allemaal prima, alleen van zn 2e naar de 1e blijft hij af en toe hangen. Zie je op de boardcomputer ook niet staan in welke versnelling hij zit. Vervolgens 2x hard op de rem trappen en hij schiet in zn 1 (met een schok).
Iemand hier bekend met het probleem?
Ik ben zelf in het bezit van een Golf 5 R32 DSG. Deze begint sinds kort wat rare veschijnselen te tonen in de DSG. Het opschakelen gaat allemaal prima, alleen van zn 2e naar de 1e blijft hij af en toe hangen. Zie je op de boardcomputer ook niet staan in welke versnelling hij zit. Vervolgens 2x hard op de rem trappen en hij schiet in zn 1 (met een schok).
Iemand hier bekend met het probleem?
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Golf R32 DSG
Welkom op het Forum.
Klinkt als megatronic probleem.
Klinkt als megatronic probleem.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Oke..dat lijkt me niet een goedkope reparatie? Trouwens nog wel een paar dagen geleden de DSG bakolie ververst. Het probbleem was 1,5 dag weg. En vervolgens weer naar voren gekomen. Vind hem als hij in zn D zit ook niet echt lekker uit zichzelf vooruit rollen. Heeft wel gas bij nodig om van zn plek te komen..
Groetjes Stef (wel al bedankt voor de snelle reactie!!)
Groetjes Stef (wel al bedankt voor de snelle reactie!!)
- MkVI Nmgn
Is inderdaad niet echt goedkoop,
En dat het even weg was kan kloppen omdat de bak in basis stand gezet was maar deze leert zich eigen weer in en dan komt het probleem weer terug.
En dat het even weg was kan kloppen omdat de bak in basis stand gezet was maar deze leert zich eigen weer in en dan komt het probleem weer terug.
Groetjes Tonnie
Bekend met een goede garage die dit probleem zou kunnen verhelpen? Ik heb de DSG dokter wel vaak gehoord in de omgeving.. Ervaring?
Groetjes Stef
Groetjes Stef
- MkVI Nmgn
Ik heb zelf geen ervaring met Dsg dokter,
Weet alleen dat je bij de dealer schrikbarend minimaal €1800 betaald.
Weet alleen dat je bij de dealer schrikbarend minimaal €1800 betaald.
Groetjes Tonnie
Dat blijf je houden met snelle auto's als hobby. Zal hem deze week maar wegbrengen voor de reparatie..
Ieder geval bedankt voor de info en de snelle reacties... (Plaats van de week wel even wat foto's van mn auto..)
Groetjes
Ieder geval bedankt voor de info en de snelle reacties... (Plaats van de week wel even wat foto's van mn auto..)
Groetjes
- Keizer
- Type auto: Golf Mk 5 GTI
Een nieuwe magatronic koste bij mij iets van 600 euro En een gereviseerde DsG met een jaar garantie 2200 Dat was Bij Ronald Morien in wieuwerd das in Friesland Werd me aanbevolen door JD engineering
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD