Golf R32 DSG

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
StefR32
Type auto: Golf 5 R32

Golf R32 DSG

Bericht door StefR32 »

Hallo mensen,
Ik ben zelf in het bezit van een Golf 5 R32 DSG. Deze begint sinds kort wat rare veschijnselen te tonen in de DSG. Het opschakelen gaat allemaal prima, alleen van zn 2e naar de 1e blijft hij af en toe hangen. Zie je op de boardcomputer ook niet staan in welke versnelling hij zit. Vervolgens 2x hard op de rem trappen en hij schiet in zn 1 (met een schok).

Iemand hier bekend met het probleem?
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: Golf R32 DSG

Bericht door MkVI Nmgn »

Welkom op het Forum.
Klinkt als megatronic probleem.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
StefR32

Bericht door StefR32 »

Oke..dat lijkt me niet een goedkope reparatie? Trouwens nog wel een paar dagen geleden de DSG bakolie ververst. Het probbleem was 1,5 dag weg. En vervolgens weer naar voren gekomen. Vind hem als hij in zn D zit ook niet echt lekker uit zichzelf vooruit rollen. Heeft wel gas bij nodig om van zn plek te komen..

Groetjes Stef (wel al bedankt voor de snelle reactie!!)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Is inderdaad niet echt goedkoop,
En dat het even weg was kan kloppen omdat de bak in basis stand gezet was maar deze leert zich eigen weer in en dan komt het probleem weer terug.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
StefR32

Bericht door StefR32 »

Bekend met een goede garage die dit probleem zou kunnen verhelpen? Ik heb de DSG dokter wel vaak gehoord in de omgeving.. Ervaring?

Groetjes Stef
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb zelf geen ervaring met Dsg dokter,
Weet alleen dat je bij de dealer schrikbarend minimaal €1800 betaald.
Groetjes Tonnie
StefR32

Bericht door StefR32 »

Dat blijf je houden met snelle auto's als hobby. Zal hem deze week maar wegbrengen voor de reparatie..

Ieder geval bedankt voor de info en de snelle reacties... (Plaats van de week wel even wat foto's van mn auto..)

Groetjes
Keizer
Type auto: Golf Mk 5 GTI

Bericht door Keizer »

Een nieuwe magatronic koste bij mij iets van 600 euro En een gereviseerde DsG met een jaar garantie 2200 Dat was Bij Ronald Morien in wieuwerd das in Friesland Werd me aanbevolen door JD engineering
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”