Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
- ronald81
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
- Locatie: Flevoland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Ik snap je punt helemaal en als ik ook niet zeker ervan ben wat het juiste nummer is zal ik hem bij de dealer gaan halen.
De discussie over wel of geen (goede) VW onderdelen blijft altijd een leuke
De discussie over wel of geen (goede) VW onderdelen blijft altijd een leuke
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
- ronald81
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
- Locatie: Flevoland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Vandaag bij de dealer gehaald want was niet zeker over het juiste onderdeel nummer.
Heb deze nu gekregen: 06F 121 111 H, laatste letter is toch anders dan degene die ik op de onderdelen sites kon vinden.
Nu nog vervangen
Heb deze nu gekregen: 06F 121 111 H, laatste letter is toch anders dan degene die ik op de onderdelen sites kon vinden.
Nu nog vervangen
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Ondertussen heb ik helaas nog steeds mijn thermostaat niet weten te plaatsen (met forumlid spuugemmer). Dit door miin werk/geen vrije weekenden en deze week ook nog griep. Bah...
Baal er van, want wil alles graag weer goed hebben aan mijn gti.
Vorige week wel nog even bij de vw dealer een apk gedaan en een ashoes lagen vervangen (zat scheurtje in, kwam vieze olie prut uit wat in oa mijn velg kwam, etc). Die heb ik laten vervangen (ipv zelf doen) omdat ik geen zin/tijd had in zo'n vies klusje.
Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Hierover gesproken: wat zou het nu eigenlijk all-in gaan kosten om de thermostaat toch te laten vervangen (thermostaat heb ik al gekocht, maar die kunnen zij natuurlijk gebruiken)?
Ik heb er nml gewoon zo verdomd weinig tijd voor...
Of iemand/een bedrijf(je) op dit forum die het betaald wil doen?
Baal er van, want wil alles graag weer goed hebben aan mijn gti.
Vorige week wel nog even bij de vw dealer een apk gedaan en een ashoes lagen vervangen (zat scheurtje in, kwam vieze olie prut uit wat in oa mijn velg kwam, etc). Die heb ik laten vervangen (ipv zelf doen) omdat ik geen zin/tijd had in zo'n vies klusje.
Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Hierover gesproken: wat zou het nu eigenlijk all-in gaan kosten om de thermostaat toch te laten vervangen (thermostaat heb ik al gekocht, maar die kunnen zij natuurlijk gebruiken)?
Ik heb er nml gewoon zo verdomd weinig tijd voor...
Of iemand/een bedrijf(je) op dit forum die het betaald wil doen?
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Bel gewoon wat dealers in jouw buurt, Tim, dan weet je het zo. Staat bij VW vast een standaard tarief voor van 3-4u of zo.
Ik weet i.i.g. een garage in Wassenaar die het (goed) doet.
Ik weet i.i.g. een garage in Wassenaar die het (goed) doet.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
@timvgti: heb je überhaupt de thread gelezen? In mijn 6e reactie vertel ik precies wat de vw dealer rekent voor deze klus.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ben er toevallig afgelopen zaterdag achtergekomen dat die van mij ook gescheurd isCrokko schreef:Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
HeinGTI schreef:@timvgti: heb je überhaupt de thread gelezen? In mijn 6e reactie vertel ik precies wat de vw dealer rekent voor deze klus.
Excuus, ik zie het nu pas op de eerste pagina:
Ter info: mijn thermostaat is onder garantie vervangen door VW (Das Welt): op rekening staan echter wel de EUR bedragen EX BTW: thermostaat 50EUR + arbeid 172EUR + vloeistof 25EUR.
Die prijs valt mij mee.
Feddomw op het forum vertelt ook dat het bij hem 6 uur arbeid kostte omdt er bij hem een torx dol was. 6 uur arbeid zal vrees ik flink wT meer kosten.
Ik zal vw maar gaan bellen. Als ze het ook voor 172,- aan arbeid doen, dan laat ik het doen ipv zelf doen.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Ik zal de factuur mbt de ashoes (wielzijde r.v.) ff opzoeken. Ik laat 't weten.Golf88 schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ben er toevallig afgelopen zaterdag achtergekomen dat die van mij ook gescheurd isCrokko schreef:Dan ben ik toch wel nieuwsgierig.... Hoeveel?Timvgti schreef: Prijs incl arbeid viel uiteindelijk nog mee bij de dealer.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Mannen, kan de koelvloeistof t r temperatuur sensor trouwens ook stuk zijn in de zin van dat hij te lage waardes aan geeft? Of geeft hij altijd als hij stuk is gewoon niks, lees nul graden, aan?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Als hij stuk is gaat hij of erg afwijkende waarden geven of gaat hij snel heen en weer.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Oké, dankjewel.Race Eend schreef:Als hij stuk is gaat hij of erg afwijkende waarden geven of gaat hij snel heen en weer.
Ik vroeg dit omdat ik nog steeds mijn thermostaat niet heb vervangen. Hij ligt wel klaar samen met nieuwe flessen koelvloeistof enzo maar heb nog geen tijd gehad, en maand ziek geweest, etc.
Thermostaat vervangen is een flinke klus heb ik begrepen, en zou vervelend zijn als het dus uiteindelijk niet de hoofd thermostaat blijkt te zijn maar een (simpele) kapotte sensor.
Hij geeft nu nog steeds analoog net ff en piepklein stukje voor het midden/90 graden aan en op de climatronic 19.2 geeft hij dan rond 74 graden aan. Veel warmer wordt hij niet tijdens snelweg ritten.
Met vcds heb ik nog niks uit gelezen (omdat mijn vcds notebook uitgeleend is)
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Joh heb jij het ook gehad EJ? Hoe zat het met jouw koelvloeistoftemp? Ik heb nml geen groot mfa (wel fiscon) dus zie de olietemp helaas niet (enkel met vcds voor mij zichtbaar). Heeft Chris je geholpen? Want ik ga het, als we tenminste nu eindelijk eens tijd vinden, samen met hem doen. Nog tips? Ook alleen de hoofd thermostaat vervangen?EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Ik zal eerst de kleine thermostaat vervangen. 4E0121113 deze zit precies achter de kleine koelfan. Dat was het probleem bij mij ook. Eerst de grote vervangen probleem niet opgelost daarna de kleine probleem opgelost. Gr.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
NL_MK5 GTI schreef:Ik zal eerst de kleine thermostaat vervangen. 4E0121113 deze zit precies achter de kleine koelfan. Dat was het probleem bij mij ook. Eerst de grote vervangen probleem niet opgelost daarna de kleine probleem opgelost. Gr.
En welke klachten had jij precies?
Hoe veel werk is die kleine thermostaat? En wat kost die?
Zou idd vervelend zijn als het de grote thermostaat niet blijkt te zijn na een aantal noeste uren arbeid.
- ronald81
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
- Locatie: Flevoland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Dacht gelezen te hebben dat de thermostaat bij 87 graden open moet gaan, dan zou de temp. toch geen 102 graden moeten kunnen worden?
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Mijn klachten waren, dat als je op de snelweg 130 reed liep hij terug naar 80 graden het zelfde probleem als het winter en koud buiten is. Na dat ik de kleine thermostaat vervangen had was het probleem voorbij en hij kost 35€. Van onder de plaat loshalen dan kun je hem al zien zitten. Slang los maken van die veerklemmen boven en onder. Koel water eraf laten lopen en ertussen uit trekken. Zoek maar op het nummer op google dan weet je hoe hij eruit ziet. Gr.
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Hou rekening met het feit dat EJ het hier over olietemperatuur had en jij denk ik over koelvloeistoftemperatuur.ronald81 schreef:Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Dacht gelezen te hebben dat de thermostaat bij 87 graden open moet gaan, dan zou de temp. toch geen 102 graden moeten kunnen worden?
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Dank voor je uitleg. Werd jouw koelvloeistof temp als je niet te veel rijwind pakte, dus niet op snelweg maar bijv bebouwde kom, wel netjes rond 90 graden dan???NL_MK5 GTI schreef:Mijn klachten waren, dat als je op de snelweg 130 reed liep hij terug naar 80 graden het zelfde probleem als het winter en koud buiten is. Na dat ik de kleine thermostaat vervangen had was het probleem voorbij en hij kost 35€. Van onder de plaat loshalen dan kun je hem al zien zitten. Slang los maken van die veerklemmen boven en onder. Koel water eraf laten lopen en ertussen uit trekken. Zoek maar op het nummer op google dan weet je hoe hij eruit ziet. Gr.
En hoe zag je dat? Op de analoge meter op je dashboard of met vagcom/via climatronic 19.2?
Want daar zit dus het verschil: op de analoge meter loopt hij ook bij mij vrij vlot richting 90 graden. Of beter gezegd hij blijft er eigenlijk net ff vaak een milimeter voor hangen. Dat komt omdat die naald 'gestabiliseerd'is. Want die gaat dus al vanaf 75 echte graden in het midden staan (om mensen niet te laten schrikken van kleine fluctuaties)
Maar via vagcom of climatronic zie je dus dat hij dan in mijn geval maar zeg 74 graden is. Warmer wordt hij niet. Ja als je echt heel veel stil staat na een pittige rit. Dan loopt hij richting 90 digitaal. Maar zakt weer vlot als je iets rijdt.
Dus temp zakt bij mij niet op snelweg/rijwind. Hij loopt gewoon niet op tot 90 echte koelvloeistof graden.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
102 graden dan wordt ie nog niet echt belast hoor. Als je hem goed gebruikt dan loopt de olie makkelijk op tot 120 graden.
Golf MK1 GTI
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
de 102 graden is idd de olie temp en niet de water temp, deze blijft rond de 93 graden.
mijn klachten waren, langzaam warm worden maar dan tot een graad of 72.... stads verkeer wel de meter op 90 (water) tijdens snelweg terug zakken naar 72 en de olie werd even snel warm als het water, nu wordt het koelwater sneller warm dan de olie.
als je een datum gevonden hebt laat het maar weten dan kom ik ook wel even langs
mijn klachten waren, langzaam warm worden maar dan tot een graad of 72.... stads verkeer wel de meter op 90 (water) tijdens snelweg terug zakken naar 72 en de olie werd even snel warm als het water, nu wordt het koelwater sneller warm dan de olie.
als je een datum gevonden hebt laat het maar weten dan kom ik ook wel even langs
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
volgensmij is het de thermostaat op het blok, deze blijft gewoon open staan. aangezien je hem toch al hebt gewoon er in sleutelen.Timvgti schreef:Of beter gezegd hij blijft er eigenlijk net ff vaak een milimeter voor hangen. Dat komt omdat die naald 'gestabiliseerd'is. Want die gaat dus al vanaf 75 echte graden in het midden staan (om mensen niet te laten schrikken van kleine fluctuaties)
Maar via vagcom of climatronic zie je dus dat hij dan in mijn geval maar zeg 74 graden is. Warmer wordt hij niet. Ja als je echt heel veel stil staat na een pittige rit. Dan loopt hij richting 90 digitaal. Maar zakt weer vlot als je iets rijdt.
Dus temp zakt bij mij niet op snelweg/rijwind. Hij loopt gewoon niet op tot 90 echte koelvloeistof graden.
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
- ronald81
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
- Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
- Locatie: Flevoland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Ik had het inderdaad over de koelvloeistoftemp, niet goed gelezen dus dat het om olie ging...Timvgti schreef:Hou rekening met het feit dat EJ het hier over olietemperatuur had en jij denk ik over koelvloeistoftemperatuur.ronald81 schreef:Is die 102 graden niet een beetje aan de hoge kant? Op de snelweg is de mijne altijd tussen de 87 en 89 graden.EJ5gti schreef:Op zich valt het vervangen wel mee. ik heb het vrijdag gedaan. je bent er even mee bezig maar het is goed zelf te doen.
voor het vervangen kwam de olie op de snelweg niet boven de 72 graden. na het vervangen op 102.
Dacht gelezen te hebben dat de thermostaat bij 87 graden open moet gaan, dan zou de temp. toch geen 102 graden moeten kunnen worden?
Groeten Ronald
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Motor niet op temperatuur, thermostaat of toch...
Bij heel rustig rijden stond de meter ook een millimeter onder de 90 graden bij veel rijwind liep hij terug na 80 graden via de analoge meter. Vervang gewoon allebei ben je klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten