Distributie

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Dreier
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Distributie

Bericht door Dreier »

Zo vandaag prefentief , na 107.000 km en 5,5 jaar de distributie set plus waterpomp laten vervangen.
Nu kan ie weer even tegen, het kost wel wat maar moet er niet aan denken dat ie breekt . :D
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
KlouxOne

Re: Disrtibutie

Bericht door KlouxOne »

Dreier schreef:Zo vandaag prefentief , na 107.000 km en 5,5 jaar de distributie set plus waterpomp laten vervangen.
Nu kan ie weer even tegen, het kost wel wat maar moet er niet aan denken dat ie breekt . :D

Dat is niet preventief hoor. De riem hoort na 5 jaar gewisseld te worden of/en 180.000 km. Stiekum was je dus een half jaar te laat 8-)
Golf88

Bericht door Golf88 »

In de boekjes staat 8 jaar toch? Ik geloof dat ze dit later verandert hebben naar 5 jaar.
Dorps
Type auto: Golf GTI 2015

Bericht door Dorps »

Vraagje hoe kan je er achter komen wanneer er een riem is vervangen? Kan je op basis van kenteken een vw dealer bellen en daar vragen naar een onderhoudshistorie? Want ik kan nergens terug vinden wanneer de vorige eigenaar dit heeft gedaan van mijn gti.
Golf GTI 2015 / Chiptuning stage 1 van APR
wjb#222
Type auto: passat R36

Bericht door wjb#222 »

als die altijd bij de dealer onderhouden geweest is kan je dit opvragen idd
zo niet 1 tip
VANDAAG nog alles laten vervangen

heb dit 1x voorgehad bij mijn golf 4 gekocht en na aankoop bleek teller terug gedraaid te zijn
dus direct alles laten vervangen bleken er al 2 schoepen van de waterpomp afgebroken te zijn
en de riem heel veel scheurtjes had :shock:

als ik een 2dehands koop bij een niet dealer/particulier dan laat ik direct de riem uit voorzorg vervangen
je wilt niet weten hoe vaak daar mee gestunt word (is al vervangen menneer! terwijl dit niet gebeurt is) jaja en als die dan klapt betaal jij een nieuw blok? :evil:
Dreier
Type auto: Golf GTI EDITION 240

Bericht door Dreier »

KlouxOne schreef:
Dreier schreef:Zo vandaag prefentief , na 107.000 km en 5,5 jaar de distributie set plus waterpomp laten vervangen.

Dat is niet preventief hoor. De riem hoort na 5 jaar gewisseld te worden of/en 180.000 km. Stiekum was je dus een half jaar te laat 8-)

Gelukkig zag de orginele riem en pomp er nog goed uit alleen iets speling op 1 van de span rollen volgens de monteur , maar beter laat dan nooit zeg dan maar :D
Of te laat en je motor naar de eeuwige jacht velden :x
Gr. Rudy
GOLF V GTI EDITION 240 United Grey, ABT 240 pk/ 305 nm, 240 leder pakket, schuifkanteldak.
NL_MK5 GTI
Type auto: MK5 GTI DSG

Bericht door NL_MK5 GTI »

Echt dat vervangen om de 5 jaar is een klein beetje onzin. Ik doe het zelf ook hoor uit voorzorg. Maar die riemen worden zeer steng gecontroleerd. In de fabriek. En worden onder de ergste omstandigheden getest. Die gaan echt wel langer mee als 5 jaar conti zegt zelf 2800000 km. Maar zoals ik zei uit voorzorg altijd beter.
KeesGTI
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Bericht door KeesGTI »

NL_MK5 GTI schreef:Echt dat vervangen om de 5 jaar is een klein beetje onzin. Ik doe het zelf ook hoor uit voorzorg. Maar die riemen worden zeer steng gecontroleerd. In de fabriek. En worden onder de ergste omstandigheden getest. Die gaan echt wel langer mee als 5 jaar conti zegt zelf 2800000 km. Maar zoals ik zei uit voorzorg altijd beter.
Dat zijn dan opeens wel heel veel km`s :lol:
typ foutje is snel gemaakt natuurlijk :)

Vindt het persoonlijk altijd nog beetje onduidelijk aangegeven, de èèn zegt 5 jaar ander 6 jaar.

En toch als je in de boekjes kijkt staat er gewoon weer interval 180.000 km zonder x aantal jaar.

Dit doen ze dan wel weer voor interieurfilter 2 jaar en remvloeistof 2 jaar bougie`s elke 4 jaar als je minder dan 60.000 km rijd in 4 jaar bijvoorbeeld.

Maar het is wel een onderdeel waar je zeker geen risico mee moet nemen of op moet willen besparen :!:
Golf V GTI Edition 30
Golf II GTI 16V
NL_MK5 GTI
Type auto: MK5 GTI DSG

Bericht door NL_MK5 GTI »

KeesGTI schreef:
NL_MK5 GTI schreef:Echt dat vervangen om de 5 jaar is een klein beetje onzin. Ik doe het zelf ook hoor uit voorzorg. Maar die riemen worden zeer steng gecontroleerd. In de fabriek. En worden onder de ergste omstandigheden getest. Die gaan echt wel langer mee als 5 jaar conti zegt zelf 2800000 km. Maar zoals ik zei uit voorzorg altijd beter.
Dat zijn dan opeens wel heel veel km`s :lol:
typ foutje is snel gemaakt natuurlijk :)

Vindt het persoonlijk altijd nog beetje onduidelijk aangegeven, de èèn zegt 5 jaar ander 6 jaar.

En toch als je in de boekjes kijkt staat er gewoon weer interval 180.000 km zonder x aantal jaar.

Dit doen ze dan wel weer voor interieurfilter 2 jaar en remvloeistof 2 jaar bougie`s elke 4 jaar als je minder dan 60.000 km rijd in 4 jaar bijvoorbeeld.

Maar het is wel een onderdeel waar je zeker geen risico mee moet nemen of op moet willen besparen :!:
Haha ja type foutje! Nee idd nooit op bezuinigen! Maar wat ik wil aangeven Volkswagen geeft alleen aan op 180000 km staat nergens vermeld bij 5 jaar. Die riem gaat echt wel iets langer mee als 5 jaar. Dus een jaartje langer is echt niet erg.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Ja, wachten kan misschien wel, maar wil je het risico lopen. Er staat inderdaad 180.000 voor, maar VW adviseert om na 5 jaar de riem te vervangen. Mogelijk om de werkplaatsen wat te spekken, maar ik heb het ook maar na 5 jaar laten doen (slaapt wat lekkerder). Als je wat langer wilt blijven rijden met de auto kan je het beter ook wat eerder (na 5 jaar b.v.) doen, want dan heb je meer profijt van een nieuwe riem ;) .
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
wehoo

Re: Distributie

Bericht door wehoo »

De termijn is 5 jaar of 180.000 km, hetgeen het eerst wordt bereikt. 180.000 km staat in het serviceplan. De termijn van 5 jaar is niet vermeld in het serviceplan. Elke VW dealer is hiervan op de hoogte. (niet al het onderhoud staat vermeld in het serviceplan).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
vwfrits2005
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Distributie

Bericht door vwfrits2005 »

voor die van mij ook maar een afspraak gemaakt bij de VAG Scherpenzeel: volgende week woensdag.... gaat het gebeuren!
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”