Nu kan ie weer even tegen, het kost wel wat maar moet er niet aan denken dat ie breekt .

Dreier schreef:Zo vandaag prefentief , na 107.000 km en 5,5 jaar de distributie set plus waterpomp laten vervangen.
Nu kan ie weer even tegen, het kost wel wat maar moet er niet aan denken dat ie breekt .
KlouxOne schreef:Dreier schreef:Zo vandaag prefentief , na 107.000 km en 5,5 jaar de distributie set plus waterpomp laten vervangen.
Dat is niet preventief hoor. De riem hoort na 5 jaar gewisseld te worden of/en 180.000 km. Stiekum was je dus een half jaar te laat
Dat zijn dan opeens wel heel veel km`sNL_MK5 GTI schreef:Echt dat vervangen om de 5 jaar is een klein beetje onzin. Ik doe het zelf ook hoor uit voorzorg. Maar die riemen worden zeer steng gecontroleerd. In de fabriek. En worden onder de ergste omstandigheden getest. Die gaan echt wel langer mee als 5 jaar conti zegt zelf 2800000 km. Maar zoals ik zei uit voorzorg altijd beter.
Haha ja type foutje! Nee idd nooit op bezuinigen! Maar wat ik wil aangeven Volkswagen geeft alleen aan op 180000 km staat nergens vermeld bij 5 jaar. Die riem gaat echt wel iets langer mee als 5 jaar. Dus een jaartje langer is echt niet erg.KeesGTI schreef:Dat zijn dan opeens wel heel veel km`sNL_MK5 GTI schreef:Echt dat vervangen om de 5 jaar is een klein beetje onzin. Ik doe het zelf ook hoor uit voorzorg. Maar die riemen worden zeer steng gecontroleerd. In de fabriek. En worden onder de ergste omstandigheden getest. Die gaan echt wel langer mee als 5 jaar conti zegt zelf 2800000 km. Maar zoals ik zei uit voorzorg altijd beter.
typ foutje is snel gemaakt natuurlijk![]()
Vindt het persoonlijk altijd nog beetje onduidelijk aangegeven, de èèn zegt 5 jaar ander 6 jaar.
En toch als je in de boekjes kijkt staat er gewoon weer interval 180.000 km zonder x aantal jaar.
Dit doen ze dan wel weer voor interieurfilter 2 jaar en remvloeistof 2 jaar bougie`s elke 4 jaar als je minder dan 60.000 km rijd in 4 jaar bijvoorbeeld.
Maar het is wel een onderdeel waar je zeker geen risico mee moet nemen of op moet willen besparen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten